Piaci gyakorlat:

Tekintettel arra, hogy a megrendelők többnyire nem jártasak az építésügyi jogszabályi útvesztőkben, ezért a gyakorlat azt mutatja, hogy nagyobb értékű beruházásoknál a műszaki lebonyolítót, külön az engedély megszerzésére szakosodott céget vagy ritkább esetben a műszaki ellenőrt bízzák meg az használatbavételi dokumentum megszerzésével. Az eljáráshoz szükséges legtöbb dokumentumot az a műszaki átadási dokumentáció adja, amelynek a teljességért a műszaki ellenőr és a kivitelező közösen felel. A másik alapvetés az építési engedély, amely az egyes hatósági és szakhatósági kikötéseket vizsgálja.

A használatbavételi engedélyhez szükséges dokumentáció kötelező elemei nagyrészt a műszaki átadási dokumentáció eleve tartalmazni fogja, az egyedi kikötések pedig az építési engedélyben lesznek részletezve. Fontos, hogy az építési engedély összes kikötését teljesíteni kell, ezekre kivételt vagy felülvizsgált véleményt csak az a szakhatóság adhat, akit az engedélyezési eljárásba bevontak.

Ha minden feltétel teljesül, akkor a szakhatóságok elektronikusan adnak hozzájárulást az eljáró kormányhivatalnak. Ezt a hozzájárulást többnyire helyszíni bejárás előzi meg. A népegészségügy, a mérésügy, a katasztrófavédelem gyakran igény tart helyszíni ellenőrzésre, amely eredményképp további hiánypótlásokat fogalmazhat meg a hozzájárulását megelőzően.

Minden kikötés és feltétel teljesülése után a megrendelő az ügyfélkapus tárhelyére érkező használatba vételi határozatot kap, amely 30 vagy 60 nap után jogerőre emelkedik. Ha ez megtörtént, akkor nyugodt szívvel tudhatjuk magunk mögött az építkezést lezáró nehézkes folyamatot és jogszerűen költözhetővé válik az ingatlan.

Elérhetőségünk

office@aveplan.hu
1123 Budapest, Nagyenyed utca 15 B

+36 20 524 2215

Aveplan Kft

1122 Maros utca 7